اطلاع رسانی در مورد نمرات دانشجویان و مسایل مربوطه

قوانین و نکات مهم آزمایشگاه:

1-   پیش گزارش: تهیه این قسمت به صورت انفرادی است و فقط در ابتدای هر جلسه تحویل گرفته می شود.

1-1)        هدف از این قسمت نوشتن نتایجی است که انتظار دارید در آزمایشی که در هر جلسه باید انجام شود مشاهده نمایید. برای نوشتن پیش گزارش، هر قسمت از دستور کار آزمایش را مطالعه کرده و شکل موج ها و نتایجی که خواسته شده است را از نظر تئوری به دست آورید. همچنین به سوالاتی که در هر آزمایش پرسیده شده است پاسخ دهید. (برخی سوالات صرفاً مربوط به گزارش کار است)

1-2)        خروجی های مورد انتظار در هر آزمایش را می توانید با استفاده از شبیه سازی مدار مورد نظر توسط یک نرم افزار مثل Spice، EWB و ... به دست آورده و در پیش گزارش خود قرار دهید. (ترجیحاً این کار را انجام دهید.)

1-3)        ارائه نکردن پیش گزارش هر آزمایش به منزله عدم امکان انجام آن آزمایش توسط دانشجو و از دست رفتن نمره آن آزمایش برای وی خواهد بود.

1-4)        به پیش گزارش های شبیه به هم و همچنین مشابه دستور کار ترتیب اثر داده نمی شود.

1-5)        پیش گزارش خود را حداکثر در سه صفحه و بر روی کاغذ A4 تحویل دهید.

 

2-            گزارش کار: تهیه این قسمت به صورت گروهی می باشد و فقط یک هفته پس از انجام آزمایش تحویل گرفته می شود.

2-1)        در هر گزارش کار یک نفر به عنوان نویسنده و بقیه اعضای گروه به عنوان همکار ذکر می گردند.

2-2)        یادآوری می شود در انتهای ترم همه اعضای گروه باید ترجیحاً به تعداد مساوی به عنوان نویسنده، گزارش کار تحویل داده باشند.

2-3)        به سوالات مربوطه (سوالات پس از انجام آزمایش) در گزارش کار پاسخ دهید.

2-4)        رسم تمام شکل ها باید بر روی کاغذ شطرنجی و به طور دقیق انجام شود. در غیر اینصورت پذیرفته نخواهد بود.

2-5)        گزارش کارهای مشابه گروه های دیگر به هیچ عنوان پذیرفته نمی شود و هر دو (یا چند) گروه نمره آن آزمایش را از دست می دهند.

3-            ارزیابی: نمره شما از دو قسمت عمده تشکیل می شود: کار در آزمایشگاه (4 نمره) و گزارش کار(16 نمره) (این تقسیم بندی ممکن است تغییر کند.)

3-1)        همه افراد گروه باید در انجام آزمایش مشارکت کنند (نمره کار در آزمایشگاه).

3-2)        نمره گزارش کار هر آزمایش از تقسیم 16 نمره بر تعداد آزمایش ها به دست می آید.

3-3)        واضح است که عدم ارائه پیش گزارش باعث می شود نمره یک آزمایش را از دست بدهید.

3-4)        در صورت تمایل گزارش کار خود را در مهلت مقرر به صورت فایل pdf به آدرس ایمیل university.id@gmail.com بفرستید. (ترجیحاً این کار را انجام دهید). توجه داشته باشید که موضوع ایمیل خود را به صورت نام دانشگاه، نام درس، شماره آزمایش و شماره گروه خود بنویسید. (مثال: Abadan-Pulse-Ex2-G1 که نشان دهنده دانشگاه آبادان، آزمایشگاه تکنیک پالس، آزمایش شماره 2 – گروه 1 است.)  در غیر اینصورت ایمیل شما خوانده نمی شود.  

3-5)        غیبت غیر موجه بیش از یک جلسه باعث حذف درس شما خواهد شد و چنانچه غیبت موجه باشد (تشخیص موجه بودن با مدرس است.) شما باید در صورت امکان در خارج از وقت کلاس (یا در وقت کلاس)، آزمایش مربوطه را با حضور مدرس یا مسئول آزمایشگاه (در صورت موافقت ایشان) انجام دهید تا نمره آن را از دست ندهید.     (نکته مهم: در هر صورت غیبت بیش از دو جلسه باعث حذف درس خواهد شد.)

 

4-            مقررات آزمایشگاه و نکات ایمنی:

4-1)        کلیه دانشجویان لازم است از مقررات آزمایشگاه و نکات ایمنی آگاه باشند.

4-2)        پس از تحویل گرفتن قطعات مورد نیاز برای هر آزمایش آنها را بر روی میز خود به صورت مرتب قرار دهید. همچنین از گذاشتن وسایل شخصی مثل کیف، کتاب، موبایل و ... بر روی میز خودداری کنید. مرتب بودن میز کار شما عملکرد شما را بهبود داده و برای گروه امتیاز محسوب می شود.

4-3)        در هنگام برگزاری کلاس، سکوت را رعایت کنید و با صدای آهسته صحبت کنید تا مزاحم دیگر گروه ها نشوید. همچنین از صحبت کردن با تلفن همراه خود در کلاس اکیدا اجتناب کنید.

4-4)        در موارد غیر ضروری میز کار خود را ترک نکنید و به سراغ میز دیگران نروید.

4-5)        به موقع در کلاس حاضر شوید. پس از گذشت حداکثر ده دقیقه از حضور مدرس در کلاس در صورت عدم حضور شما برایتان غیبت منظور خواهد شد.

4-6)        وسایل و تجهیزات آزمایشگاه عموماً گرانقیمت هستند، در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشید.

4-7)        قبل از شروع آزمایش دقت کنید که دستگاه های شما، مخصوصاً اسیلوسکوپ کالیبره باشد. در غیر اینصورت نتایج به دست آمده دقیق و معتبر نخواهد بود. (در جلسه اول و دوم در مورد چگونگی کالیبره کردن دستگاه ها مطالبی گفته می شود که تا انتهای ترم باید رعایت شود، در غیر اینصورت از کار کلاسی شما نمره کسر می گردد.)

4-8)        ابتدا مدار خود را کاملاً ببندید و سپس دستگاه ها را روشن کنید.

4-9)        قبل از روشن کردن دستگاه ها از صحیح بودن اتصالات مدار اطمینان حاصل کنید و آن را با مدرس چک نموده، پس از اجازه مدرس مدار را راه اندازی نمایید.

4-10)   در همان ابتدای آزمایش از سالم بودن دستگاه ها مطمئن شوید و در صورت خرابی آنها به مسئول مربوطه اطلاع دهید.

4-11)   در طول ترم از یک میز مشخص استفاده کنید و گروه خود را تغییر ندهید.

4-12)   هرگز به قسمت هایی که احتمال برق گرفتگی در آنها وجود دارد (سیم های لخت ترمینال ها، پشت دستگاه ها و ...) دست نزنید.

4-13)   در صورت وقوع حادثه فورا کلید اصلی میز کار خود را قطع کنید و به مسئول آزمایشگاه اطلاع دهید.

4-14)   هرگونه خسارت وارده به لوازم آزمایشگاه را فوراً به مسئول آزمایشگاه اطلاع دهید.

***

 

 

 

 

موفق باشید

ایمان دهار

نوشته شده توسط ایمان دهار در ساعت 5:11 | لینک  |